Session V - December 5th, 2006


EN
The session has been totally dedicated to plenary interaction on the considerations drawn during the session of Novembe 21st,2006.The topics discussed were strictly related to the pedagogical considerations a teacher is expected to draw on the text she/he is going to exploit as a pretext to organize and develop a learning unit. The most relevant considerations were referred to:
  • target features (identification, motivation, interest)
  • cultural unit,
  • crosscultural links
  • objectives
  • curriculum need
  • other
Further reading

IT
Lasessione è stata integralmente dedicata ad una plenaria interattiva, nel corso della quale sono state ripercorse le osservazioni e gli interventi più rilevanti emerse nel corso deoi lavori di grupo della sessione precedente che si è occupata dell'analisi pre-pedagogica che va effettuata quando si decide di utilizzare un testo (o un materiale) per organiozzare e sviluppare una unità di apprendimento.Le consdiderazioni più rilevanti sono state relative a:
  • caratteristiche del target (identificazione, motivazione, interesse)
  • unità culturale,
  • collegamenti transdisciplinari
  • obiettivi
  • vincoli del curricolo
  • altro
Lettura consigliata