Session 4 - November 21st, 2006

The session was divided into two parts. During the first one the plenary about the previous section was shown and discussed by trainees.The importance of analysing a text from which to organize and structure a possible learning unit was shared and some trainees also made reference to personal experiences of learning to support their personal points of view.
The second part was devoted to goup work and meant to have trainees reflect on the ways they considered effective in their language learning process. Peporters were asked to orally synthesise their considerations. Results are summed up in the document linked here below which will be illustrated in the next
Plenary Session

La sessione è stat divisa in due parti. Durante la prima è stata effettuata la restituzione in plenaria di quanto emerso dai report dei tirocinanti. si è sottolineata l'importanza dell'analisi prepedagogica del testo a partire dal quale l'insegnante intende organizzare e strutturare una unità di apprendimento.
La seconda parte della sessione è stata dedicata interamente ai lavori di gruppo durante si sono discusse le modalità efficaci di apprendimento che poi sono state illustrate dai singoli portavoce dei gruppi. I risultati sono sintetizzati nel documento che segue e verranno restituitidurante il prossimo incontro in
Sessione Plenaria