Textuality » 4LSUB Interacting

SBuiatti - Buiatti to be or not to be
by SBuiatti - (2020-11-25)
Up to  4LSUB - DAD. WEEK 23rd to 29th November, 2020Up to task document list

To be, or not to be (by William Shakespeare from “Hamlet”)

Translate the scene

Una stanza del castello

Amleto: essere o non essere: questo è il dilemma:

se nel pensiero sia più nobile soffrire

Le fionde e gli archi della fortuna volubile ed offensiva

O tendere le braccia contro un mare di offensive,

E opporsi mettendo loro fine? Morire; dormire;

Non più; e terminare con un sonno

Il dolore al cuore e le migliaia di dolori naturali

Quel flesh è l’erede, di questa fine

Essere desiderato in modo devoto. Morire, dormire;

Dormire: forse sognare: ahi c’è un ostacolo;

Perché in quel sonno di morte cosa i sogni possono diventare

Quando noi siamo stati liberati da questa spoglia mortale,

Farci indugiare: c’è la considerazione

Quello fa la calamità di una vita così lunga;

Poiché chi vuole sostenere la frusta e il disprezzo del tempo,

Lo sbaglio degli oppositori, la fierezza dell’insulto di un uomo,

Le sofferenze di un amore disprezzato, il ritardare della giustizia,

L’insolenza dell’autorità e dei rifiuti sdegnosi

La pazienza meritata delle portate indegne,

Quando lui dovrebbe far la finita con sé stesso

Con un pugnale? Chi vorrebbe sostenere fardelli

Grugnire e sudare sotto una vita tediosa

Ma la paura di qualcosa dopo la morte,

Lo stato ignoto da quel confine

Da cui nessun viaggiatore ritorna, confonde l’avvenire

E ci fa tollerare piuttosto quei mali che noi abbiamo

Poi volare dagli altri di cui noi non sappiamo niente?

Questa conoscenza fa tutti noi codardi;

E perciò il colore naturale della risoluzione

È reso malato dal colorito pallido dei pensieri,

Ed ha l’iniziativa di un grande levatura ed importanza

Con questo riguardo le loro correnti deviano il giusto corso

E perdono il nome di azione

 

 

Exercise page 163

  1. A. 6-11

B. 15- 21

C. 1-5

D. 22-27

E. 28-33

F.11-14

 

  1. Hamlet is talking about the human condition because he hasn’t never talked to the first singolar person: indeed the verbs are all expressed with “TO” before. For example: to sleep, to die.

The intelligent reader can understand the Speaking Voice is talking in general because the subjects are all abstracted

 

  1. 1.F

2.E

3.H

4.G

 

  1. The “shocks” has been defined “natural” because everyone during his life meets problems and lives difficoult situations that can change him.

 

  1. Sources of the troubles concerning private life: whips and scorns of time, proud man’s contumely, the oppressor’s wrong.

Sources of the troubles concerning public life: for whowould bear, proud man’s contumely, law’s delay, the insolence of office and the spurns

 

  1.  

 

  1. In his soliloquy Hamlet explores two foundamental issues: life and death on the hand, action and inaction on the others. His argument starts from the famous question “to be or not to be” and he comes to the conclusion that men choose to live because they don’t know what may come after death.

This thought prevents them from committing suicide and makes them bear all the troubles typical of life, such as the passing of time, unrequited love, the oppression of the powerful or injustice. The acceptance of life and its ills is equated to inaction, while putting an end to one’s life is equated to action; action is the result of a healty resolution, inaction the result of the weakness caused by reflection. Hamlet’s philosophical considerations on men’s behaviour are basedon personal experience; his tendency to analyse facts prevents direct action which means, in his case, avening his father.