BIBLIOGRAPHY. A SUGGESTION
The Common European Framework of Reference for Languages, Cambridge University Press, ISBN Hardback 0521803136
Paperback: 0521005310 (www.cambridge.org)
Reference sites for language:
http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asp
http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf
Bortoluzzi Maria, Sharing Reflection and Awareness: Learning to Teach English
as a Foreign Language, Forum, 2004
Richards Jack C. – Renandya Willy A.,
edited, Methodology in Language Teaching. An Anthology of Current Practice,
Cambridge University Press, (latest edition)
Scrivener Jim, Learning Teaching,
O’Malley J. Michael – Chamot Anna Uhl, Learning Strategies in Second Language Acquisition,
Chamot Anna Uhl, Barnhardt - El-Dinary Pamela Beard- Robbins Jill, The Learning
Strategies Handbook, Longman,1999
Greetham Bryan, How to Write Better Essays, Pakgrave
Study Guides, 2001
Dr Derek Soles, The Academic Essay.
How to plan draft, write and revise., Studymates, 2005
Donovan
SUGGERIMENTI BIBLIOGRAFICI
Consiglio d’Europa,Quadro comune di riferimento per le lingue: apprendimento insegnamento valutazione, La nuova Italia Oxford (edizione più aggiornata)
Siti di riferimento per le lingue:
http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/CADRE_EN.asp
http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf
Cisotto Lerida, Psicopedagogia e Didattica, Processi di insegnamento e di apprendimento, Carocci, 2005
Rossi Pier Giuseppe, Progettare e Realizzare il Portfolio, Carocci, 2005
Mariani Luciano, Pozzo Graziella, Stili,
strategie e strumenti nell’apprendimento linguistico,
Fratter Ivana, Tecnologie per l’insegnamento delle lingue, Carocci, 2004
Balboni Paolo E., Le Sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle Società Complesse, Utet, 2002