About | Events | Portfolio | Acknowledgements NEW School Work | Uni | Sharing |  Message Board  
»Certifications
»Professional Steps 
and Key Figures
»Personal Training
»Scholarships
»Publications
»Project Work
»Multimedia
»Current Interests
»Translations
»Teacher Training
»At different Institutions
»At School
»At University
»Module PPP
»Experiences
»PPP 05 - 06
»PPP 06 - 07
»PPP 07 - 08
»Module SALS
»Module PML
»Literature I
»In-service Training
»Teachers Initial Training
»TKT
»Other
Session VI - December 12th, 2006
Learning and teaching Units. Modules and Other

NOTICE
EN
Today's session has been devouted to hand over the texts for Mock exam 045 to all trainees. They were given instructions on deadlines and correction organization. After that a lesson was delivered on the different meanings of the possible didactic organization of the teacher's input to a specific target.
The meaning of module and teaching unit were explained and examples provided in response to the request of trainees Basic steps of the learning-teaching process provided :
  1. Motivation
  2. Analysis/Practice
  3. Synthesis/Production

AVVISO
IT
La sessione di oggi è stata dedicata alla distribuzione dei testi fra selezionati per il Mock Exam della 045 a tutte/ le/i tirocinanti. Sono state fornite istruzioni e date di scadenza da rispettare per la consegna dei lavori.
In un secondo momento si è sviluppata una lezione che ha cercato di chiarire il diverso significato di alcuni termini relativi ai vari modi di sviluppare un itinerario didattico che ha incluso il concetto di modulo, unità didatica, percorso per concludersi con quello di unità di apprendimento. Sono stati forniti esempi sia per quanto concerne la lingua come sistema linguistico-comunicativo e la letteratur e si sono evidenziate le fasi essenziali del processo di apprendimento-insegnamento:
  1. Motivazione/Presentazione
  2. Analisi/Pratica
  3. Sintesi/Produzione

Read@