About | Events | Portfolio | Acknowledgements NEW School Work | Uni | Sharing |  Message Board  
»Certifications
»Professional Steps 
and Key Figures
»Personal Training
»Scholarships
»Publications
»Project Work
»Multimedia
»Current Interests
»Translations
»Teacher Training
»At different Institutions
»At School
»At University
»Module PPP
»Module SALS
»Work in Progress
»SALS 05 - 06
»SALS 06 - 07
»SALS 07 - 08
»Module PML
»Literature I
»In-service Training
»Teachers Initial Training
»TKT
»Other
Session 3 - November 14th, 2006

EN
The first part of the session was devouted to the Plenary referred to trainees' Linguistic Biography. A short discussion followed, while the rest of the time was used in the group work activity: A TV spot: a teacher's analysis with reference to:
  • target features
  • assumed knowledge
  • level of students' languge competence
  • language complexity
  • media integration
  • surface and symbol
  • sense of belonging
  • identification
  • multilingualism
Plenary Session

IT
La prima parte della sessione ha ospitato la restituzione in plenaria del lavoro relativo alla biografia linguistica a cui ha fatto seguito una discussione critica. Il resto della sessione ha visto i tirocinanti impegnati in un lavoro di gruppo relativo ad un'esperienza di ascolto: l'analisi dell'insegnante in vista della pianificazione di una lezione con riferimento a:
  • caratteristiche dei destinatari
  • conoscenze pregresse
  • livello di competenza linguistica degli studenti
  • caratteristiche linguistiche del testo di ascolto
  • integrazione media
  • superficie e simbolo
  • senso di appartenenza
  • identificazione
  • plurilinguismo
Sessione Plenaria
Read@