About | Events | Portfolio | Acknowledgements NEW School Work | Uni | Sharing |  Message Board  
»Certifications
»Professional Steps 
and Key Figures
»Personal Training
»Scholarships
»Publications
»Project Work
»Multimedia
»Current Interests
»Translations
»Teacher Training
»At different Institutions
»At School
»At University
»Module PPP
»Module SALS
»Work in Progress
»SALS 05 - 06
»SALS 06 - 07
»SALS 07 - 08
»Module PML
»Literature I
»In-service Training
»Teachers Initial Training
»TKT
»Other
December 4th - 7th, 2007. Getting Awareness of One's Cognitive Styles


English
Following the reflection started in the previous sessions traines’ attention was drawn on the classification of cognitive styles according to Cornoldiand research group.
His classification was considered and discuss and in the end trainees filled in a form to find outmore about their own styles.
Discussion was generated as to the teacher's choices with reference both to the data regarding the class he/she is working in and her/his own style and the way it may affect the learning and teaching process.

Study Resources
Study Resources 1 (in particular pp. 6-14)

-------------------
Risorse per lo studio
Risorse per lo studio 1 (in paricolare pp. 6-14)


Italian
Continuando la riflessione iniziata durante la sessione precedente, l’attenzione dei tirocinanti è stata indirizzata alla classificazione degli stili cognitivi proposti dal gruppo di ricerca del prof. Cornoldi.
Si è esaminata la classificazione degli stili effettuata e le implicazioni derivanti a livello didattico. Nell'ultima parte della lezione, si è chiesto ai tirocinanti di effettuare un test volto a raccogliere maggiori informazioni sul proprio stile cognitivo.
Si è generata di conseguenza una fertile discussione e una riflessione relativamente al modo in cui la realtà della classe, ovvero gli stili cognitivi messi in atto dagli allievi e quello dell'insegnante possono influenzare il processo di apprendimento-insegnamento.

Read@