Textuality » 4A Interacting
The previous lesson was about the position of the reader in the study of literary text.
TO HAND IN = consegnare
TO HAND OUT = riprendere
TO UP DATE = aggiornare
Text types or literary genres = tipologie testuali
ANALISI DEL TESTO à decodificare il testo
E' importante : - non usare la prima persona per fare l'analisi
•- non esporre sempre la propria opinione
What is the aim of the choice? What is the aim of the order?
Le parole diventano essenziali perchè creano effetti.
ANALISI DEL TESTO à saper spiegare perché il lettore ha avuto quella reazione di fronte a quella lettura.
It fallows that as a result the better you organize the logical development of the better you can convince the reader of your point of view. To this aim you have to collect intelligent data, relevant informations, significant figures and ALSO paid almost attention to the use of language, I need suitable (adatti) connectors and links.
For example:
•- coming now to...
•- in addition...
•- what's more...
•- beside...
•- different from...
•- in opposition...
•- anyway...
•- on one hand...
•- on the other...
•- in the head...
•- to tell the true...
•- in short
•- however...
to communicate to = comunicare a
to convey the idea = trasmettere l'idea
to underline = sottolineare
to express = esprimere
to hint at = alludere a
to refear to = riferirsi a
to tell adout = dire riguardo
to drown the reader's attention = incentrare l'attenzione del lettore su
Il verbo "dire" in italiano può essere espresso con due verbi in inglese:
•- TO SAY-SAD-SAD
•- TO TELL-TOLD-TOLD
Essi non sono intercambiabili.
To say si usa:
•- sempre nel discorso diretto
•- nel discorso indiretto quando non è espresso il complemento di termine
•- in alcune espressioni idiomatiche
es. Disse che andava a casa. He sad he was going home.
To tell si usa sempre :
- nel discorso indiretto quando è espresso il complemento di termine
Es. He told me he was going home.
- con alcune espressioni idiomatiche ( to tell a story, to tell the truth, to tell lies, to tell the time )