Textuality » 4A Interacting
The previous lesson was about the position of the reader in the study of literary tests.
- Storyline = Storia di un romanzo
- Plot = Trama
La letteratura non si divide in generi testuali ma in tipologie testuali -> Test type
Il lettore quando legge deve stare attento a:
- 1. Non far dire allo scrittore quello che lui NON dice
- 2. Non esprimere opinioni quando non sono richieste
- 3. Non usare la prima persona in un'analisi
Quando il lettore fa l'analisi deve:
- 1. Chiarire cosa sta facendo
- 2. Dire da chi è stato scritto il testo
- 3. Illustrare le sequenze narrative o le strofe
We must pay attention at words choice and words order (= costruzione sintattica)
What's the ame of this choice and this order?
Le parole creano effetti! Stylistic choice creates effects and these effects determined if the reader is happy or no, if the reader is distace from the book.
Analisi = Saper spiegare perchè il lettore ha avuto quella reazione leggendo il testo.
Gli inglesi prediligono lo stile nominale, stile che privilegia la focalizzazione del lettore sul testo.
Es. The book Promessi Sposi by Manzoni NO
Manzoni's Promessi Sposi YES
An argumentative test proposes a thesis, proposes a point of view. It requires for the writer the production of argumentation to support the idea. Thoughts that I develop following a logical thread (=senso logico) by comparison, by contrast. Connective sentences:
- It follows that
- As a concequence
The better you organize the logical develop of your idea the better you can convince the reader. In order to do this, to this ame, inview of this objective you have to connect intelligent data, relevant informations, significant figures and also PAY UTMOST ATTENTION TO THE USE OF LANGUAGE, I need suitable connectors and linkers:
- Coming out to...
- In addition...
- What's more...
- Besides...
- Different it from...
- In opposition to...
- Viceversa...
- On one hand... on the other...
- Indeed...
- To tell the truth...
- In short...
- Summing up...
- However...
- Anyway...
USO DELLA FORMA IMPERSONALE
Si può usare lo "You impersonale" oppure "One can think that".
The argumentation should follow or be develop into pharagraphs.
Each paraghaph should play a function wich should be connected somehow to the previous or the coming paragraph:
- to comunicate...
- to highlight...
- to underline...
- to express...
- to hint at...
- to refer to...
- to tell about...
- to draw the reader attention on...
Il verbo dire italiano può essere espresso con due verbi in inglese:
- 1. to say, said, said
- 2. to tell, told, told
To say si usa:
- Sempre nel discorso diretto
- Nel discorso indiretto senza complemento di termine
- In alcune espressioni idiomatiche (to say yes, to say hello...)
To tell si usa:
- Nel discorso indiretto quando c'è complemento di termine
- In alcune espressioni idiomatiche (to tell the truth, to tell lies...)