Textuality » 4A Interacting

CBallarin - Notes about the lesson 2011-09-20
by CBallarin - (2011-09-20)
Up to  4A - Reinforcing Awareness of Reading Literary TextsUp to task document list

new words: 

to up date = aggiornare  

to hand out, to hand in = dare fuori, dentro

story line= storia di un romanzo, cioè i fatti

plot= trama o intreccio, il MODO in cui i fatti vengono raccontati

tipologie testuali =text tipe 

generi letterari= literary genres

 

to make a good analysis:

·         non fare dire allo scrittore ciò che il lettore pensa

·         non esprimere proprie opinioni

·         non utilizzare la prima persona I

·         utilizzare invece she/he

·         privilegiare lo stile nominale perchè serve per focalizzare il senso del discorso

·         analizzare il titolo e pensare a ciò che ci aspettiamo leggendolo

·         analizzare il layout

·         trovare i significati connotativi , ciò che ci dice il testo ( plot)

·         attuare un analisi strutturale del testo dividendolo in sequenze e trovando i rapporti tra le varie sequenze

·         fare attenzione all'uso delle parole (words choose, words order)

 

stylistic choices are important because they create effects on the reader and determine if the reader: takes distance from the work or take in on the test 

Argomentative test:

 

An argumentation can be made by comperison, contrast or association.

It follow that the better you organize the logical divelopment of your idea the better you convins the reader of your point of view.

In view of this objective you have to collect intelligent dates, relevant information, significant figure and also pay ut most (molta) attention of use of linguage.

I need suitable connection and linker:

·         coming now to... ; in addition....; what's more...;(x aggiungere )

·         different..., in opposition to...; viceversa...; on one hand....on the other...; (x dividere, una cosa opposta all'altra)

·         indead...; to tell the truth...; (infatti)

·         in short...(riassumendo)

·         however..., anymay...,

 

The argumentation should follow or be organized into paragraphs: each one should play a function which should be connected somehow to the previous and coming paragraph. 

Verbs of poetry:

 

to comunicate

to conveiy the idea 

to underline

to express

to hint at

to refer to 

to tell about

to draw the reader's attention 

 

grammar:

 

uso della forma impersonale: YOU/ ONE+ VERBO

 

il verbo DIRE in inglese può essere espresso in 2 modi: TO SAY, SAID SAID & TO TELL, TOLD TOLD 

 

 TO SAY  si usa:

1.       sempre nel discorso diretto

2.      nel discorso indiretto quando non c'e il complemento di termine ( ex:disse che andava a casa - he SAID he was going home )

3.       in alcune espressioni ideomatiche ( to say no, to say yes, to say goodbye)

 

TO TELL si usa :

1.       nel discorso indiretto quando è presente il complemento di termine 

2.      in alcune espressioni ideomatiche ( to tell the time)