Textuality » 4A Interacting

NBuccolo - Reinforcing Awareness of Reading Literary Texts
by NBuccolo - (2011-09-20)
Up to  4A - Reinforcing Awareness of Reading Literary TextsUp to task document list
 

Stylistic Choices


Stylistic choices, for example word choices and word order, are important because they create effects on the reader: if the reader is happy or not, if the reader identify with words or take distance from them.



The Argument Text


An argument text proposes a thesis, that is a point of view on something. It requires for the writer the production of argumentations in order to support the thesis. Argumentations are thoughts, that you develop following a logical thread; it can also be made by comparison, contrast and association. It follows that/ as a result/as a consequence the better you organize the logical development of your idea, the better you can convince the reader of your point of view. To this aim/ in view of this objective you have to collect intelligent data, relevant information, significant figures and also pay utmost attention to the use of language. To this aim i need suitable connections and linkers, like for example:


- coming now to, it follows that;

- in addition, what's more, besides;

- differently from, in opposition to, viceversa, on one hand...on the other hand...;

- indeed, to tell the truth;

- in short, summing up;

- however, anyway.


The argumentation should follow / be developed into paragraph. Each paragraph play a function and should be connected to he previous and the coming paragraph.



Useful Words For Analysing a Literary Text


To communicate: comunicare; to convey: trasmettere( es. l'idea); to highlight: evidenziare; to underline: sottolineare; to express: esprimere; to hint at: alludere a; to refer to: riferirsi a; to draw the reader's attention on: portare l'attenzione del lettore su; storyline: storia (l'insieme degli eventi e delle situazioni narrate in un testo) ; plot: trama(il modo in cui fatti presenti in un testo sono esposti); literary genres: tipologie testuali.



Per Fare Una Buona Analisi:


- non far dire all'autore ciò che non dice;

- non dire opinioni,quindi mai usare la formula "secondo me, ..." ;

- non usare la prima persona singolare per analizzare un testo;

- chiarire la tipologia testuale e i riferimenti all'autore;

- svolgere l'analisi denotativa, seguita dall' analisi strutturale;

- stare particolarmente attenti all'uso delle parole.



Uso Della Forma Impersonale


La forma impersonale si costruisce in due modi:


- con il pronome personale you( usato come impersonale) più il verbo richiesto;

- con one più il verbo richiesto( es.: one can think that)



Il Verbo "Dire"


Il verbo "dire" in italiano può essere espresso con due verbi in inglese:


- To say-said-said

- To tell-told-told


To say si usa: nel discorso diretto; nel discorso indiretto, quando non è espresso il complemento di termine( es. : he said he was going home); in alcune espressioni idiomatiche( to say hello/ goodbye, to say yes/no).


To tell si usa: nel discorso indiretto, quando è espresso il complemento di termine( es. : he told me he was going home); in alcune espressioni idiomatiche( to tell a story, to tell the truth, to tell the time).