Learning Paths » 5A Interacting
To develop something into something = sviluppare qualcosa in qualcos’altro
Consistency = pertinenza
To prevent = impedire
It follows that = ne consegue che
To focus the attention on = spostare l’attenzione su
To pose/porpose: an idea, a vision, a possible choice/ behavior/ decision, a judgment, a perspective on
Porre/proporre: un idea, una visione, una possible sceltra/ comportamento/ decisione, un giudizio, una prospettiva su
Quality data are developments of thoughts, concepts, information.
Quantity data are figures, tables, percentages and any other material that generally confirms/shows/ reinforces what the quotation said.
Denotation: the meaning of the word you can find in the dictionary
Connotation: implies all the possible association of a word
The layout is the way the words look on the page and it is useful to single out the text type and its tipical convention.
Denotative analysis is carried out to find out what the text is about
Connotative analysis implies the analysis and the decodification of the different level of a text
To argue = discutere animatamente
Argument = discussion accesa
Argumentation = ragionamento
Argumentative = argomentativo, che esprime punti di vista, tesi, concetti
To take a form = avere una forma
Theoretical = teoriche
Claim =quello che viene sostenuto, affermazione
To justify = giustificare
To be careful in = fare attenzione a
To maintain = sostenere (un opinione)
To be/get mixed up = confondersi
To be concerned = interessarsi
The command of = capacità di gestire al meglio una cosa
To trace = tracciare
To rely on/ to resort on = fare affidamento su/ ricorrere a
To deal with = trattare di
To represent = rappresentare
Sketched = abbozzata
To be signaled/underlined/highlighted = essere segnalato/sottolineato/evidenziato
To depend on = dipendere da
To be due to = essere dovuto a
To accomplish something = realizzare qualcosa
Namely= esattamente
As far as/ for what concerned = per quanto riguarda
To incorporate/to include/to embody= incorporare/includere
To account for= fornire un resoconto per
To draw a generalization= fare una generalizzazione
To make a point = avanzare una tesi
He/she/they who = Colui/colei/coloro che
To wonder why = chiedersi perchè
Ordinary/common people = persone “normali”
To recall/remind/suggest = richiamare/suggerire
To hint at = alludere a
To be completely different from = essere completamente diverso da
To secure = assicurare
Dingy = squallido
Dinginess = squallore