Textuality » 5BLS Interacting
1)In the first paragraph the most important concept is that the Victorian novel underlines and discuss social changes: the horrible conditions of poverty and the society. Il romanzo nell’eta vittoriana era la forma narrativa più diffusa, rifletteva i cambiamenti sociali e aveva la stessa funzione che hanno i media oggi (creava opinioni nella gente), metteva insieme il racconto delle problematiche con storie d’amore → serviva per creare lettori.
2)The function of the second paragraph is to draw the attention on the function of the Victorian novel. The novel was used to create opinion in the readership. Il suffisso “ship” dà dignità alla parola che succede→ readership= i lettori. Indeed/to tell the truth, Dickens uses an omniscient narrator in line with/according to commenting the situation/the story he tells about. La lettura era piacevole perché i caratteri del romanzo trattavano di caratteri che documentavano storie d’amore, sensazionalismo (emozioni…) e la profezia (il romanzo sembrava capace di andare a vedere come finivano le cose). → presentazione e denuncia di tematiche di problemi sociali reali. La donna era vista come “l’angelo del focolare”: doveva stare a casa, non aveva un ruolo di presa di posizione in famiglia.
3)The function of the third paragraph is to inform the themes of the novel, that were parliamentary reports on industry, agriculture, health,..)
4)The function of the fourth paragraph is to underline the mane theme of the Victorian novel (relationship between classes and the fear of the people:
• fear of falling down of social classes –puritan though → extremely sinful-
• fear of becoming poor).
The Great Exhibition of 1851 → una specie di expo → dimostrava la grande potenza dell’Inghilterra. Il romanzo non solo raccontava quello che succedeva, ma aveva la funzione di commento critico di quello che succedeva.
5)Why is important that the Victorian novel reflects and illustrate the middle class? The themes of Victorian novel are the ones that reflects the middle class, il romanzo vittoriano deve usare un linguaggio adatto alla middle class → the victorian novel uses relism on the one side and on the other it exploits pathos and the grotesque. Writers’ stylistic choises were due to necessity for the readers to identify themself into the characters. Novelists choises were due to the readers’ need only to identify a part of the character.
Queste scelte stilistiche sono state prese in modo che ci sia solo una parziale identificazione da parte del lettore
MIDDLE CLASS=BACK BONE OF THE COUNTRY
6)Prima del Victorian novel c’erano solo Richardson (con Pamela → psicologia dei personaggi, classi sociali, etc.), De Foe e Hanry Fielding (es. Thome Johnes: capacità di strutturare i pezzi del romanzo, che aveva assunto uno status narrativo attraverso questi tre scrittori) → they paved the way.
7)The funchtion of the 7th paragraph is to inform the reader about the ordinary protagonists of the Victorian novel. → informa che l’editoria fiorì come mai era fiorita (i romanzi informavano e creavano piacere)→ “MISCERE UTILE DULCI”, Orazio= “mescolare l’utile con il piacere”, double face. Filosofia del vittorianesimo: di tipo manicheo. I buoni→paradiso, i cattivi→inferno Lo sviluppo/parabola del personaggio. The function is to inform that the novel has a double face: to inform and to enjoy the readers and to put into evidence that the main readership is the middle class (because the Victorian novels reflected the middle class’s problems).
8)Uso del pathos nei testi vittoriani. Il paragrafo 8 spiega perché i romanzieri vittoriani hanno diviso i personaggi in due categorie (ricchi e poveri) → visione manichea della realtà e che cosa comporta questo. Lo scopo è spiegare perché c’è il pathos e a che cosa serve. Il lettore diventa empatico con la sofferenza degli sfruttati, dei poveri, dei bambini. Il pathos per i ricchi serve a far provare questa empatia (che spinge loro a fare regali ai poveri ed aiutarli). Per i poveri il pathos li fa identificare come tali. Come si fa a provocare divertimento e pathos? Il romanzo usa il grottesco deformando i personaggi (iperboli, esagerazioni, ironie,…)→ il personaggio diventa una caricatura, fa divertire; d’altra parte fa provare pathos per la sua condizione.
The manichean vision distinguishes in the Victorian novel the carachters in two categories: rich and poor people (bad and good people). All that explains why there is pathos and what does it means. The reader feel empathy with the exploited’s suffering, with poor people and children, etc. Pathos make rich people fell the same sufference of poor people, and this drives them to help this people with charity, gifts, etc. In addition, the Victorian novel uses the grottesque to deform the characters (with hyperboles, exagerations, irony, etc.), and by that, the character becomes a caricature which entertains the readers.
NEL ROMANZO C’E’: setting (place and time), tecniche narrative (come narra), uso della lingua, vantaggi e svantaggi dello scrivere così.
A londra → SW=western side → la parte ricca; ES=easter side→ parte povera
9)The ninth paragraph focuses the attention on the grotteque and pathos; the Victorian novel uses the grottesque because the Victorian class uses to provide them an alibi for their action, for the beheavioure (rispetto a quello che loro fanno→ crea un alibi ai ricchi per farli sentire meglio degli altri).
Victorian novelists/fiction – THE Victorian novel Account for= fornire ragioni per spiegare
10) This paragrah is about villians (country people that they are moved to the city, they have not skills so they can’t work). In the Victorian age people thought that time must to be invested well. The paragraph also informs that the Victorian novel was perceived by readers in a defenitly way. Readers feel superior to the protagonist of the novel. The novelist created carichactures of his characters.
Example: “Oliver Twist” and the “Definition of a Horse”.